Volvo IT fann att brister i den interna kommunikationen kostade massor med tid och pengar. För att råda bot på detta tog man därför fram ett tjänstepaket med syftet att förbättra samarbetet och effektivisera kommunikationen mellan de anställda inom Volvo.
På Hundra Reklambyrå fick jag tillsammans med copywriter Carl-Henrik Monrad-Aas i uppdrag att hjälpa till att kommunicera tjänstepaketet.
Vi insåg rätt snart att det handlade om att förändra olika invanda mönster och beteenden hos de anställda. Tillsammans med Glenn Jonasson på Consignit arbetade vi fram en kommunikationsplattform med namnet "Colloboration Workplace. Time Well Spent".
Som en del av lanseringen av tjänstepaket tog vi fram tio stycken situationsbaserade filmer om George, som på ett humoristiskt sätt belyser olika mänskliga beteenden bakom bristande kommunikation och samarbete. Filmerna fungerade som startfilmer på konferenser, workshopar och på Intranätet.
Produktionsbolag var Mister Krister.
Ten Keys to efficinent virtual Collaboration:
lördag 21 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Dessa var nog dom bästa filmerna som jag set. Skitbra!!! Jag tror ingen kan missa budskapen
SvaraRadera