lördag 21 februari 2009

Världens genom tiderna sämsta DR-kampanj

Bästa Filip Nilsson! Jag beslöt mig precis innan jul för att ta kontakt med dig för en förutsättningslös portfolio-visning. Av någon anledning kände jag att jag ville anstränga mig lite extra. Visa på lite av min finurlighet. Sagt och gjort så blev det ett enkelt DR-kuvert innehållande förfrankerat svarskort. Jag hade på känn att inte ett DR skulle räcka utan det säkerligen skulle krävas en sk "tre-stegs-raket".

Nåväl. Innan julledigheten la jag det första kuvertet på lådan. Jag väntade med spänning, men fick som väntat ingen respons. Väl hemkommen från soligt Rio De Janeiro skickade jag därför det andra kuvertet. Helt enligt plan fick jag inget svar den här gången heller. Jag väntade ytterligare några extra dagar innan det tredje utskicket i raketen stoppades på lådan. Det var nu som min DR-kampanj skulle skörda frukt. Det gjorde den inte.

Världens genom tiderna sämsta DR-kampanj är härmed ett faktum. Målgrupp; en person, svarsfrekvens; noll och ingenting.

Därför beslöt jag mig för att ta till ett ess ur rockärmen. DR nummer fyra.

Så bästa Filip Nilsson, om du läser detta så ring mig. Jag bjussar på lunchen. Och om någon annan CD, AD, projektledare eller byråägare läser detta så är ni också mer än välkomna att ringa. Jag besöker er gärna för ett förutsättningslöst möte. Även om ni inte just för tillfället söker folk så är en kontakt en kontakt.

DR-utskick 1:


DR-utskick 2:


DR-utskick 3:


DR-utskick 4:


DR-brevet:

4 kommentarer:

  1. Kära Jonas!
    Sluta bomba mig med dina utskick!

    Filip

    PS: Vi ses på hörnet vid 711 DS

    SvaraRadera
  2. Men. Varför ringer du honom inte bara?

    SvaraRadera
  3. Jag tyckter att det var ett alldeles underbart DR och hade tippat på 100% svarsfrekvens. Men det är klart, räckvidden är ju minst sagt begränsad i en enmannamålgrupp. Jag är dock övertygad om att Filip, om han fått det, kommer ihåg det.

    SvaraRadera