måndag 19 januari 2009

Mode för den verkliga gentlemannen

För några år sedan jobbade jag med Tenson, på den tiden med samma ägare som Melka. Det var därför naturligt att göra en ansats att även få möjlighet att positionera varumärket Melka. En större kreativ arbetsgrupp tillsattes med mig och copywriter Carl-Henrik Monrad-Aas i spetsen. Förslaget som presenterades gick ut på att lansera Melka som ett modevarumärke för mogna män med stil. Kläder för den verkliga gentlemannen. Varumärkeslöftet "Always with style" presneterades tillsammans med reklamkonceptet "Get undressed". Även om upplägget gillades så blev det aldrig ett konto för Hundra Reklambyrå. Än ska väl tilläggas. Enheterna nedan är presentationsskisser och fotografierna är lågupplösta skissbilder. Skissillustrationerna är gjorda av Thomas Olsson.

Helsida, skiss:


Uppslagsannons, skiss:


Utomhus Abribus, skisser:




Skyltning, skiss:


Fickbroschyr/guide, skiss:









Butiskexponering, skiss:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar